Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

PKR perlu memberikan tarikh akhir sekiranya mahu berbincang dengan PAS, kata seorang pemimpin parti itu ketika berlaku perselisihan berikutan keputusannya untuk berunding dengan PAS.

Anggota Parlimen PKR, Datuk Johari Abdul berkata tarikh akhir perlu diberikan satu atau dua minggu selepas Hari Raya Aidiladha yang jatuh pada 1 September.

"Kita tidak boleh terus bincangkan perkara-perkara ini sementara pada masa yang sama rakan-rakan Pakatan Harapan (HARAPAN) kita tidak pasti sama ada kita teguh pada gabungan itu," kata Johari kepada Malaysiakini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai keputusan Anggota Parlimen Selayang William Leong untuk berundur daripada Biro Politik PKR.

Leong tidak bersetuju dengan rancangan parti itu meneruskan rundingan dengan PAS ketika pilihan raya semakin hampir, dengan mengatakan PKR sepatutnya bersedia berdepan pertandingan tiga penjuru melawan parti Islam itu.

Mengulas mengenai mesyuarat Biro Politik berhubung keputusan Leong, Johari berkata Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali telah merayu kepada biro berkenaan untuk memberi peluang kepada parti itu berunding dengan PAS buat kali terakhir.

"Tetapi kami memberikan cadangan balas dengan mengatakan ia mesti dibuat pada peringkat HARAPAN, dan bukan pada peringkat individu.

"HARAPAN mesti tahu apa pendirian kami mengenai perkara itu," kata Johari.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS