Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Pendakwah Zamihan Mat Zin dibebaskan daripada balai polis daerah Dang Wangi tengahari tadi selepas mahkamah menolak permohonan untuk memanjangkan lagi perintah tahanan reman dua hari beliau.

Menurut peguam beliau, Fakhrul Azman Abu Hassan, Zamihan dibebaskan dengan jaminan polis dan dipandu keluar dengan kenderaan Toyota Vellfire hitam kira-kira jam 2.30 petang tadi tetapi dinasihatkan untuk tidak bercakap dengan pihak media.

"Siasatan dijalankan untuk tuduhan hasutan, suatu kesalahan yang boleh dijamin, jadi kami melihat penambahan penahanan reman ini tidak sama dengan kesalahan mandatori," kata Fakhrul di luar balai polis.

Beliau juga berkata Zamihan tidak sedar perkembangan yang membawa kepada penangkapan beliau yang dipercayai atas syarahan agama yang kelihatan mengkritik pendirian Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar yang tidak bersetuju dengan dobi untuk orang Islam sahaja.

Terdapat kira-kira sepuluh orang di luar balai polis, walaupun NGO Ahli Sunnah Wal Jemaah (Aswaja) pada awalnya mahu menggerakkan perhimpunan solidariti.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS