Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Najib, Rosmah nafikan segala pertuduhan dalam saman balu

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor menyifatkan saman yang difailkan oleh A Santamil Selvi dan anak-anaknya berhubung kerugian dan kehilangan pendapatan susulan mereka terpaksa hidup dalam buangan di India selama lima tahun sebagai satu penipuan dan saman itu dibuat tanpa asas.

Mereka menyifatkan dakwaan Santamil tentang mendiang suaminya, P Balasubramaniam diarahkan untuk menarik semula akuan bersumpahnya, yang membabitkan Najib dalam pembunuhan Altantuya Shaariibuu, adalah tanpa asas dan direka untuk memalukan mereka.

"Semua tuduhan terkandung dalam kenyataan tuntutan itu kami nafikan,” kata Najib dan Rosmah dalam pernyataan pembelaan mereka.

Oleh itu, mereka memohon untuk membatalkan saman itu.

Mereka berkata, perenggan 12,13,14,15 pernyataan tuntutan itu tidak dalam pengetahuan mereka.

Perenggan berkenaan berkaitan dengan akuan bersumpah pertama Balasubramaniam dan penarikannya semula dalam akuan kedua.

Dalam permohonan mereka membatalkan saman itu, Najib dan Rosmah membangkitkan saman terdahulu yang difailkan oleh Santamil dan keluarganya, yang kemudiannya diketepikan.

Ini adalah kali pertama Najib dikehendaki memfailkan pembelaannya apabila saman difailkan terhadapnya.

Bulan lalu, Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Hakim Hue Siew Kheng menolak permohonan Najib dan Rosmah bersama tujuh defendan lain untuk membatalkan saman yang difailkan oleh balu penyiasat persendiran itu dan mengarahkan mereka memfailkan pembelaan.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS