Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
PRU14: Lim ramal Najib tak akan tunggu hingga Anwar bebas
Diterbitkan:  Jan 9, 2018 12:26 PM
Dikemaskini: 4:31 AM

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengarahkan seluruh kepimpinan dan jentera DAP digerakkan sebagai persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang dijangka berlangsung dalam tempoh 100 hari sebelum 17 Mei ini.

“Untuk memenangi Putrajaya, HARAPAN perlu memenangi Perak, Kedah, Johor dan Negeri Sembilan selain mengekalkan kedudukan di Pulau Pinang dan Selangor.

“Jentera kita sudah perlu digerakkan sepenuhnya dalam masa 100 hari ini untuk memastikan mekanisme organisasi, penerangan dan kewangan telah siap sedia bersama kepiminan dan calon,” katanya semasa permukiman DAP di Subang, malam semalam yang dipetik oleh Roketkini.

Mengulas kenyataan Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz bahawa berkata Parlimen dijangka dibubarkan pada April ini, Lim percaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak menunggu hingga Parlimen terbubar dengan automatik.

“Tidak mungkin Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak akan tunggu dan membiarkan parlimen terbubar sehingga 24 Jun yang bermakna pilihan raya akan diadakan pada bulan Ogos.

“Ini kerana pada masa itu, (Ketua Umum PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim telah pun dibebaskan dari penjara dan akan membantu kempen menentang BN,” katanya.

Beliau juga percaya bahawa Najib tidak akan mengadakan pilihan raya umum pada bulan Ramadan yang dijadualkan bermula pada 16 Mei, atau semasa sambutan Aidilfitri pada pertengahan Jun.

Mengulas lanjut, pemimpin DAP itu berkata, pembebasan Anwar itu adalah mimpi ngeri Najib apabila beliau bergandingan dengan Tun Dr Mahathir Mohamad dan pemimpin Pakatan Harapan lain dalam kempen menewaskan BN.

Lihat Komen
ADS