Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Ada telinga berdesing atau tidak, Rafidah tetap bersuara
Diterbitkan:  Apr 6, 2018 7:59 PM
Dikemaskini: 1:15 PM

PRU14 | Tan Sri Rafidah Aziz akan terus bersuara menyatakan pandangannya sesuai dengan kedudukan beliau sebagai rakyat Malaysia yang mempunyai hak bertindak begitu.

Kata bekas menteri kanan itu beliau akan bersuara tanpa mempedulikan apa yang akan dialami pihak yang tidak sependapat dengannya.

"Insya-Allah saya akan terus menyatakan pendapat saya tidak kira telinga siapa yang merah dan berdesing apabila mendengarnya.

"Allah SWT penentu segala-galanya," kata bekas ketua wanita Umno berkenaan hari ini.

Rafidah berkata demikian bagi mengulas komen pengasas Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Kamarul Azman Habibur Rahman yang menganggap beliau pentaasub Tun Dr Mahathir Mohamad.

Dipetik Utusan Online Kamarul Azman mempersoalkan mengapa Rafidah membangkitkan isu pembubaran sementara BERSATU oleh Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) semalam.

Kata Kamarul Azman beliau sendiri sebagai pengasas BERSATU pelik dengan pendirian Rafidah.

"Seolah-olah beliau benar-benar arif dengan perlembagaan BERSATU sedangkan pengerusi, presiden dan timbalan presiden parti sendiri pun tidak memahami secara keseluruhan perlembagaan yang dibuat sendiri oleh mereka, inikan pula bukan ahli seperti beliau (Rafidah)," katanya.

Rafidah yang juga bekas menteri pedagangan antarabangsa dan industri berkata beliau mempunyai hak untuk bercakap, mengulas, bertanya serta serta menyatakan perasaan saya terhadap apa jua isu yang dirasakan beliau penting kepada rakyat dan negara.

"Adakah cuma orang berjawatan, berpangkat dan ada kedudukan dalam politik boleh menegur?

"Tafsiran demokrasi siapa yang mereka gunakan, agaknya?" kata beliau lagi.

Rafidah yang terkenal dengan kepetahannya berkata-kata meminta orang ramai menghormati hak yang ada pada setiap rakyat di negara ini.

"Usahlah ada sesiapa menyoal hak setap warganegara seperti saya," katanya.

Lihat Komen
ADS