Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Anggota BERSATU didakwa terlibat skandal bazar dirujuk lembaga disiplin
Diterbitkan:  Jun 17, 2018 11:23 PM
Dikemaskini: 3:26 PM

Pemuda Parti Bersatu Malaysia (BERSATU) telah merujuk anggotanya yang terlibat dengan skandal bazar Ramadan kepada lembaga disiplin parti itu.

Ketua Penerangan BERSATU Ulya Aqamah Husamudin berkata pihaknya juga telah membuat laporan polis dan sedang dalam proses membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

"Pemuda BERSATU tidak akan bertoleransi dengan penyelewangan dan salah guna kuasa andai didapati bersalah dalam isu tapak bazar DBKL baru-baru ini yang dikaitkan dengan ketua Pemuda BERSATU Bahagian Bukit Bintang baru-baru ini.

"Pemuda BERSATU memberi peringatan kepada semua ahli PPBM terutamanya sayap Pemuda di seluruh negara untuk menjauhkan diri dari kegiatan sebegini.

"Bertindaklah mengikut undang-undang dan lunas perlembagaan Parti Pribumi Bersatu Malaysia yang jelas menentang rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa," katanya.

Ulya juga berkata pihak pimpinan BERSATU tidak akan teragak-agak mengenakan tindakan kepada mereka yang didapati bersalah.

"Tiada tempat bagi mereka yang mengamalkan rasuah dalam era Malaysia baru. Tidak mungkin penyelewengan ditutup dalam parti tercinta ini," katanya.

Ketua Pemuda BERSATU Bukit Bintang Mohd Noorhisyam Abd Karim didakwa menyalahgunakan pengaruh politik bagi mendapatkan 80 bazar di Jalan Masjid India dan menyewakannya dengan kadar jauh lebih tinggi sehingga didakwa meraih keuntungan RM400,000.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS