Paling Popular
Terkini
story images
story images
story images
story images
story images
mk-logo
Berita
Pulang dari Jakarta, Jamal bermalam di Sg Buloh
Diterbitkan:  Jul 5, 2018 6:02 PM
Dikemaskini: 11:48 AM

Ketua Umno bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Mohd Yunos hari ini dihadapkan Mahkamah Majistret Ampang dan dituduh melarikan diri daripada tahanan sah. Beliau mengaku tidak bersalah di hadapan Majistret Muhamad Firdaus Sadina Ali.

Mahkamah tidak membenarkan permohonannya untuk diikat jamin dan memerintahkan supaya dia ditahan di penjara Sungai Buloh. Beliau juga menetapkan 30 Julai sebagai tarikh sebutan kes.

Mengikut pertuduhan, Jamal didakwa dengan sengaja melepaskan diri daripada jagaan pihak polis yang mana dia sudah ditahan secara sah di sisi undang-undang.

Pada 25 Mei lalu, Jamal dihadapkan ke mahkamah atas dua tuduhan melakukan gangguan awam.
Dia bagaimanapun melarikan diri ketika proses ikat jamin berlangsung di Hospital Pakar Ampang Puteri, ketika sedang menjalani rawatan.

Selepas lebih sebulan bersembunyi, Jamal akhirnya ditahan di Tebet, Jakarta Selatan, pada 2 Julai lalu oleh polis Indonesia dan dibawa pulang hari ini

Dalam prosiding hari ini, pihak pendakwaan diketuai Pengarah Pendakwaan Negeri Selangor, Datuk Razali Che Ani selain dua Timbalan Pendakwa Raya, Faten Hadni Khairuddin dan Mahathir Mohd Khairuddin manakala Jamal diwakili peguam Khairul Annuar.

[Berita penuh menyusul]

Lihat Komen
ADS