Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Giliran Norhizam mohon maaf berkasar bahasa
Diterbitkan:  Oct 10, 2018 8:06 PM
Dikemaskini: 12:09 PM

Exco Melaka Norhizam Hassan Baktee akhirnya memohon maaf atas sikapnya meninggikan suara kepada orang ramai seperti rakaman video yang tular semalam.

Melalui satu kenyataan hari ini, Norhizam yang juga ADUN Pengkalan Batu itu menjelaskan, dia sedar insiden yang tular di media sosial itu telah memberikan imej negatif kepada dirinya sebagai wakil rakyat dan kerajaan Melaka.

Bagaimanapun, katanya, tindakannya itu dibuat atas dasar tanggungjawab bagi memastikan kebajikan dan kesejahteraan hidup penduduk terutamanya di kawasannya sentiasa terjaga.

"Rakyat di kawasan saya risau mengenai keselamatan mereka dan anak-anak mereka apabila jalan yang ditutup itu (sebelum ini) sering digunakan oleh orang awam dan berada betul-betul di hadapan kediaman mereka.

"Lebih-lebih lagi sebelum ini telah berlaku beberapa kemalangan yang melibatkan kanak-kanak kecil.

"Dengan ini saya memohon maaf terhadap kekasaran bahasa dan keterlanjuran kata pada kejadian petang semalam dan akan berusaha untuk membaiki kelemahan dalam aspek komunikasi apabila berhadapan dengan situasi begini," katanya.

Tambah Norhizam lagi, dia juga akan meneruskan khidmat bakti kepada rakyat dan negeri Melaka.

Sebelum ini, kerajaan Melaka telah memohon maaf bagi pihak Norizam sambil mengakui insiden menjejaskan nama baik Pakatan Harapan (HARAPAN) negeri.

Setiausaha DAP Melaka Khoo Poay Tiong juga menggesa Norizam untuk meminta maaf dan berkata satu hal itu akan dibincangkan oleh parti.

Lihat Komen
ADS