Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
story images
story images
mk-logo
Berita

Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali dilihat mengesat air mata di majlis kesyukuran yang diadakan di Masjid Jamek Al-Amaniah, Gombak malam ini.

Kejadian itu berlaku selepas jemaah selesai solat Maghrib.

Azmin dilihat mengesat air mata ketika Imam Besar Masjid Negeri Selangor, Muhammad Farhan Wijaya berucap dan menggambarkan timbalan presiden PKR itu sebagai mangsa fitnah.

Majlis selepas itu diteruskan dengan bacaan Yaasin dan doa kesyukuran, sebelum disusuli dengan solat Isyak.

Majlis kesyukuran itu menarik kehadiran ratusan jemaah.

Terdahulu, Azmin yang lengkap berjubah putih dan berkopiah tiba kira-kira jam 7.16 malam, beberapa minit sebelum azan Maghrib berkumandang, ketika beberapa jemaah mendirikan solat sunat.

Ketibaan timbalan presiden PKR itu bersama isteri, Shamsidar Taharin menyebabkan jemaah mengerumuni laluan tangga di masjid.

Azmin dilihat menyapa mesra dan bersalaman dengan hadirin serta pelajar tahfiz. Setakat pukul 8 malam tadi, kira-kira 300 jemaah hadir.

Antara ahli politik yang kelihatan setakat berita ini ditulis adalah Timbalan Ketua Pemuda PKR (AMK) Muhammad Hilman Idham dan Menteri Besar Selangor Amirudin Shaari.

Azmin difahamkan membuat majlis itu bagi menyuarakan kesyukurannya susulan keputusan Pejabat Peguam Negara berkenaan kes video intim kontroversi yang dikaitkan dengannya.

Peguam Negara Tommy Thomas pada Khamis lalu berkata tiada pertuduhan yang akan dibuat dalam kes video intim yang didakwa melibatkan Azmin dan bekas ketua Pemuda PKR Santubong Haziq Abdullah Abdul Aziz.

Thomas berkata keputusan itu dibuat selepas pakar forensik tidak dapat mengenal pasti individu dalam klip video berkenaan.

'Percaturan politik kejam'

Sementara itu, ketika ditemui pemberita selepas solat Isyak, Azmin memanjatkan rasa syukur terhadap keputusan peguam negara itu.

Ahli parlimen Gombak itu juga menegaskan bahawa dakwaan ke atasnya berhubung klip video berkenaan merupakan "percaturan politik" pihak tertentu.

“Saya secara peribadi ucapkan Alhamdullilah atas pengumuman AG (peguam negara), sudah tentulah saya lalui tempoh yang agak panjang dan ujian getir ini, tetapi saya yakin ini adalah satu percaturan politik yang kejam.

“Namun saya yakin dengan proses dijalankan dan khususnya AG sebulat suara cadangkan tiada kes pertuduhan terhadap saya,” katanya.

Tambahnya, fokus beliau kini adalah untuk menjayakan Sidang Kerjasama Ekonomi Asia-Pasifik 2020 (Apec 2020) yang akan dianjur November tahun ini.

Selain itu, ditanya pemberita wajarkah Haziq diambil tindakan, Azmin menyerahkannya kepada pihak berkuasa dan peguam negara.

“Saya tidak boleh campur urusan pihak berkuasa dan AG.

“Saya hanya letak rasa syukur dan saya secara peribadi yakin akhirnya kebenaran akan ditegakkan (the truth will be told),” katanya lagi.

Turut kelihatan selepas solat Isyak, Naib Presiden PKR Tian Chua. Jemaah yang pada awalnya dianggarkan 300, dilihat bertambah sehingga kira-kira 600 hadirin.

Lihat Komen
ADS