Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Lelaki nekad enggan turun dari menara telekomunikasi sejak semalam

Seorang lelaki tempatan sanggup berada di paras ketinggian 100 meter dari tapak menara telekomunikasi di Bukit Mamaloh dekat Kanowit, Sarawak sejak semalam dan masih enggan turun walaupun telah melepasi 24 jam.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kanowit, Arrahman Chik hari ini berkata sepasukan anggota balai itu masih lagi berusaha untuk memujuk lelaki berkenaan turun daripada menara telekomunikasi itu yang setinggi 150 meter.

Beliau berkata, pihaknya menerima panggilan mengenai kejadian itu daripada pihak polis pukul 8.20 pagi semalam yang meminta bantuan bomba untuk memujuk lelaki berkenaan agar turun.

“Lelaki tempatan itu yang dipercayai berbangsa Iban berusia sekitar 30-an sudah berada pada ketinggian 60 meter semasa pasukan bomba tiba di lokasi,” katanya ketika dihubungi Bernama.

Beliau berkata sewaktu dipujuk supaya turun, lelaki itu tetap enggan mendengar nasihat mereka dengan alasan takut ditangkap polis dan terus memanjat lebih tinggi lagi.

Arrahman berkata, lelaki itu turut bertindak agresif dengan membaling objek ke arah beberapa orang anggota bomba yang memanjat menara berkenaan untuk mendekati dan memujuknya turun, memaksa mereka menghentikan sementara usaha mereka.

Sehingga pukul 12.00 tengah hari ini, lelaki berkenaan masih lagi berada di menara berkenaan dan motif dia berbuat demikian masih lagi belum diketahui.

“Kita percaya lelaki itu akan turun juga akhirnya nanti kerana dia pasti lapar dan kepenatan berada di atas menara. Kita akan terus menunggu sehingga lelaki itu turun,” katanya.

- Bernama

Lihat Komen
ADS