Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
story images
story images
mk-logo
Berita
Sultan Ibrahim kurnia 42 ventilator kepada hospital di Johor
Diterbitkan:  Apr 11, 2020 4:33 PM
Dikemaskini: 8:33 AM

Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berkenan mengurniakan 42 ventilator bagi kegunaan hospital-hospital di negeri itu.

Menerusi Facebook rasmi Sultan Ibrahim, baginda berkenan menyampaikan sumbangan berkenaan kepada Pengarah Kesihatan Negeri Johor, Dr Aman Rabu.

"Saya amat memahami pada situasi masa kini, hospital-hospital amat memerlukan peralatan ini khususnya bagi kegunaan pesakit.

"Ini merupakan kerjasama di antara saya, rakan-rakan, dermawan dan juga kerajaan negeri bagi bersama-sama mengurangkan beban kerajaan," titah baginda kepada Royal Press Office (RPO) di Istana Pasir Pelangi, Johor Bahru.

Hadir sama, Menteri Besar Johor, Hasni Mohammad dan Setiausaha Kerajaan negeri, Azmi Rohani.

Sultan Ibrahim bertitah, ventilator berkenan akan diagihkan kepada hospital-hospital kerajaan di seluruh Johor mengikut keperluan oleh pengarah kesihatan negeri.

"Bukan mudah untuk mendapatkan peralatan ini lebih-lebih lagi ketika musim penularan wabak Covid-19. Kita berusaha keras untuk mendapatkannya.

"Jika ada lagi pihak yang sudi untuk memberi sumbangan kepada YSIJ (Yayasan Sultan Ibrahim), kita mungkin dapat mengusahakan lebih banyak untuk kegunaan hospital-hospital," titah baginda.

Setakat semalam, sebanyak 523 kes jangkitan Covid-19 direkodkan di Johor.

Tiga daerah di Johor diletakkan dalam zon merah iaitu Johor Bahru, Kluang dan Batu Pahat.

Lihat Komen
ADS