Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
‘600k hilang kerja, pikat dengan gaji GLC RM300k, apa ni?’
Diterbitkan:  Jun 2, 2020 4:05 PM
Dikemaskini: 8:08 AM

Ketua Pemuda Bersatu yang dipertikaikan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman hari ini membidas kenyataan timbalan menteri belia dan sukan, Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal tentang rating Perikatan Nasional (PN).

Katanya, dalam keadaan ratusan ribu orang hilang kerja sejak kebelakangan ini, tak ada orang yang kisah soal populariti parti politik.

“Tak ada siapa yang kisah popular atau tak.

“Kini, sudah ada lebih 610,000 hilang kerja. Paling tinggi dalam sejarah negara sejak 1986! Sambil ratusan ribu hilang kerja, ada yang beli sokongan ahli parlimen dengan jawatan dalam GLC (syarikat berkaitan kerajaan), gaji RM300,000++.

“Apa yang kamu sedang buat ni?” soalnya di Twitter.

Beliau turut mengepil laporan berita yang memetik Wan Fayhsal mendakwa bahawa berdasarkan rating, majoriti rakyat Malaysia- terutamanya Melayu dan bumiputera- telah menerima perdana menteri Muhyiddin Yassin dan PN.

Bagaimanapun, Wan Fahysal tidak menjelaskan sumber rujukan penilaian populariti Muhyiddin yang disebutnya itu, dan sehingga kini, belum ada tinjauan sahih tahap populariti yang diterbitkan bagi menilai kerajaan PN pimpinan Muhyiddin.

Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal 

Wan Fayhsal sepatutnya mencabar Syed Saddiq sebagai ketua pemuda dalam pemilihan Bersatu.

Untuk rekod, keahlian Syed Saddiq dan empat yang lain- termasuk Dr Mahathir Mohamad- dikatakan terhenti serta-merta daripada Bersatu, atas alasan alasan duduk di blok pembangkang semasa sidang Dewan Rakyat pada 18 Mei lalu.

Lihat Komen
ADS