Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Polis terima laporan isu surat palsu dakwa Hishammuddin tawar jadi PM

Polis menerima laporan berhubung surat yang mengaitkan Menteri Luar Hishammuddin Hussein, yang kononnya menulis surat kepada Yang di-Pertuan Agong untuk menghadap bagi mempersembahkan jumlah sokongan Ahli-Ahli Parlimen.

Ketua Polis Daerah Wangsa Maju Supt Ashari Abu Samah berkata pihaknya telah membuka kertas siasatan mengikut Seksyen 504 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

"Kes ini selanjutnya akan dirujuk kepada Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman untuk tindakan selanjutnya," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Terdahulu, Setiausaha Akhbar Hishammuddin, Mohd Hafiz Ariffin membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi berhubung satu surat yang ditulis kepada Yang di-Pertuan Agong, yang mendakwa Bendahari Agung Barisan Nasional (BN) itu mendapat sokongan untuk menjadi perdana menteri yang baharu.

Mohd Hafiz berkata surat tersebut palsu dan disebarkan dengan niat untuk memburukkan reputasi Hishammuddin serta mewujudkan kekeliruan orang ramai.

"Surat palsu ini adalah taktik kotor pihak yang berkepentingan untuk menangguk di air yang keruh, mengambil peluang di saat situasi politik dan negara berada dalam keadaan yang getir," katanya dalam kenyataan hari ini.

Surat berkenaan direka dengan menggunakan kepala surat Bendahari Agung Barisan Nasional, tandatangan Hishammuddin serta cap perakuan penerimaan surat oleh Bahagian Khidmat Pengurusan Istana Negara bagi tujuan supaya ia kelihatan seolah-olah suatu surat yang sahih.

- Bernama

Lihat Komen
ADS