Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Zahid: Tiada rundingan dengan parti 'pak lebai' lepas PRU15

Barisan Nasional (BN) tidak akan mengadakan sebarang rundingan dengan parti ‘lebai’, untuk apa jua gabungan selepas Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15), kata Pengerusi BN Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Tanpa menamakan mana-mana parti, beliau yang juga Presiden Umno menyifatkan parti berkenaan sebuah parti yang tiada pendirian tetap.

“Kita jangan pedulikan pak lebai bersama kita (BN) atau tidak, pak lebai petang cakap lain, malam cakap lain,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Program Solidariti Kestabilan dan Kemakmuran di Dataran Seri Serdang di Bandar Baharu, hari ini.

Terhegeh-hegeh hendak jumpa

Turut hadir Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, Setiausaha Agung BN Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan Pengerusi BN Kedah Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Ahmad Zahid berkata BN mahu kawan yang setia dan istiqamah, selain yang sedia bersama susah dan senang bersama parti itu.

“Mereka beritahu tunggu lepas pilihan raya kita runding, BN jawab dengan cepat pilihan raya belum lagi, kita sedang menghadapi realiti ketika ini.

"Jangan runding lepas pilihan raya, kita bukan riak, sombong, takut atau pengecut. Rakyat sudah sedar dan akan beri kepercayaan semula kepada BN.

“Ketika itu apabila kita berjaya bentuk kerajaan, baru ada orang terhegeh-hegeh hendak jumpa kita, kita akan cakap cukup sampai di sini dan semua sudah terlambat,” katanya.

- Bernama

Lihat Komen
ADS