Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Dakwaan polis kasar: Kena dengar cerita kedua-dua belah pihak - Saifuddin

Menteri Dalam Negeri, Saifuddin Nasution Ismail berkata, siasatan sedang dijalankan berhubung dakwaan seorang anggota polis berkelakuan kasar terhadap seorang penyampai berita.

Bercakap dalam sidang media hari ini, Saifuddin berkata adalah penting untuk mendengar penjelasan daripada kedua-dua belah pihak.

“Prinsip saya ialah kita perlu mendengar kedua-dua versi, supaya kita boleh bertindak secara adil. Kita perlu mendengar daripada pengadu dan anggota polis yang terlibat untuk memahami kebenaran.

“Polis tidak betul sepanjang masa, dan pengadu kadangkala boleh melakukan kesilapan.

“Pengadu telah membentangkan sisi ceritanya. Memandangkan kekhususan aduan ini, kami mempunyai rekod pegawai yang bertugas semasa kejadian.

"Kita tunggu hasil siasatan,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Penyerahan Surat Keputusan Kewarganegaraan di kementeriannya hari ini.

Pada Ahad lalu, polis memaklumkan akan memanggil penyampai berita Muhammed Ahmad Hamdan yang menulis surat berhubung kelakuan biadab seorang anggota polis peronda.

Dalam surat yang disiarkan di New Straits Times, Muhammed Ahmad menulis kejadian itu berlaku di luar rumahnya di Subang Jaya.

Dia tiba di rumah kira-kira jam 1 pagi selepas selesai bertugas dan berehat di dalam keretanya yang diletakkan di hadapan rumah sebelum didekati dua anggota polis yang sedang menaiki motosikal.

"Salah seorang daripada mereka mempamerkan tingkah laku kasar, sombong dan tidak profesional, yang membuatkan saya kecewa," tulisnya.

Muhammed tidak mendedahkan identiti atau memberikan sebarang keterangan mengenai anggota terbabit.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS