Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

kemaskini 7.13pm Polis menyiasat sebuah kafe siber yang sering digunakan oleh pengendali blog Pahang Daily Online yang mendakwa Mohd Saiful Bukhari Azlan mengalami penyakit kelamin.

Bekas pembantu Datuk Seri Anwar Ibrahim itu didakwa mengalami masalah kesihatan itu akibat termakan sumpah laknatnya berhubung dakwaan diliwat mantan timbalan perdana menteri itu tahun lalu.

Sekumpulan lapan anggota polis berpakaian biasa dalam dua kereta tiba di terminal bas Kuantan sejak jam 11.15 pagi bagi menyiasat komputer yang sering digunakan oleh editor blog itu, dikenali Cucu Mat Kilau.

pahang daily blg website 100309 Sebuah lagi kafe siber yang sering dikunjungi oleh pengendali blog itu di pusat membeli-belah Kuantan Parade - kira-kira 1.5 km dari terminal bas tersebut - akan turut disiasat polis.

Pasukan polis itu ingin mengetahui secara spesifik komputer yang digunakan oleh editor Pahang Daily Online sewaktu memuat naik artikel tersebut yang bertarikh 15 Februari lalu.

Bagaimanapun sewaktu Malaysiakini menghubungi Cucu Mat Kilau kira-kira jam 7 malam ini, polis belum melawat ke kafe siber kedua itu.

Pemuda itu menjangkakan polis akan ke kafe itu tetapi masa tidak dapat dipastikan.

Menurutnya, polis juga ingin mengambil keterangan lanjut daripadanya tetapi dinasihatkan oleh peguam agar tidak berbuat demikian hari ini.

mohd saiful bukhari azlan 4 at jawi 271108 Cucu Mat Kilau berkata beliau difahamkan dua pemacu keras di kafe siber di terminal bas dirampas oleh polis kira-kira jam 1 tengah hari tadi.

Pemuda itu, yang enggan mendedahkan nama sebenarnya, turut membuat aduan di ibu pejabat polis Kuantan terhadap Mohd Saiful berhubung kenyataan dan laporannya dianggap "menjatuhkan maruah dan imej" blog tersebut.

Dalam aduan yang dibuat kira-kira 12 tengah hari tadi, pemuda itu juga mempertikaikan kewajaran polis bertindak begitu pantas menyiasatnya.

Semalam, Cucu Mat Kilau disiasat selama lima jam oleh sepasukan pegawai polis termasuk dari Bukit Aman di ibu pejabat polis daerah itu sehingga pukul 11 malam.

Mohd Saiful membuat aduan polis terhadap blog itu minggu lepas, dengan mendakwa beberapa artikel yang diterbitkan sebagai fitnah terhadapnya dan juga berhasrat mengambil tindakan undang-undang.

ADS