Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Sukan
FAS mampu bayar gaji, bonus pemain - Azmin
Diterbitkan:  Jan 16, 2017 5:37 PM
Dikemaskini: 9:44 AM

Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS) mempunyai kewangan mencukupi untuk menyelesaikan isu bayaran gaji dan bonus pemain bola sepak negeri itu, kata Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

Beliau berkata, ini kerana FAS mempunyai dana lebih RM2 juta dan mampu untuk menyelesaikan bayaran tersebut.

FAS sebelum ini dilapor telah menggesa Mohamed Azmin dan Amiruddin Shari selaku pengurus pasukan Selangor agar memenuhi janji untuk melangsaikan gaji pemain dan pegawai pasukan bagi November serta bonus kerana mara ke final Piala Malaysia 2016.

Setiausaha Agung FAS Rosman Ibrahim dilapor sebagai berkata, meskipun Mohamed Azmin dan Amiruddin Shari telah melepaskan jawatan mereka tidak boleh lari daripada tanggungjawab melangsaikan hutang pengurusan FAS.

Sementara itu Mohamed Azmin berkata, pihak kerajaan negeri menerusi Majlis Bandaraya Shah Alam tidak pernah menafikan kerja-kerja penyelenggaraan Stadium Shah Alam.

"Stadium Shah Alam memang diselenggara, tahun lepas ada beberapa pakej ditender dan dilakukan untuk menukar kerusi penonton dan beberapa kemudahan lain," katanya.

Beberapa badan bukan kerajaan meluahkan rasa kesal dengan keadaan stadium dan mendakwa tiada usaha penambahbaikan dilakukan sejak sekian lama.

-Bernama
 

Lihat Komen
ADS