Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Sukan

Skuad Harimau Selatan tewas di Stadium Darul Makmur, Kuantan berdepan Tok Gajah dalam aksi suku akhir pertama Piala FA 2017, sebentar tadi.

Keputusan 3-1 itu pastinya memberi bekalan positif untuk Pahang, sebelum berkunjung ke gelanggang keramat JDT pada perlawanan kedua nanti.

Anak buah Dollah Salleh tampil memberi tekanan awal dengan penguasaan bola pada minit-minit awal perlawanan, walaupun cuba diimbangi pasukan penyandang juara musim lalu itu.

Namun, Ahmad Syamim Yahya terlebih dahulu tampil menggembirakan ribuan penyokong Tok Gajah di laman sendiri dengan gol pertama pada minit ke-14.

Melalui satu gerak balas pantas, hantaran lintang kapten Pahang - Matthew Davies, yang disambut tandukan cantik Ahmad Syamim menewaskan Izham Tarmizi.

Bagaimanapun kegembiraan Pahang cuma seketika, lapan minit kemudian giliran Marcos Antonio pula menyamakan kedudukan dengan memanfaatkan kesilapan penjaga gol lawan, Wan Azraie Wan Teh.

Kedudukan terikat 1-1 kekal hingga separuh masa pertama tamat dan kembali dari bilik persalinan, Pahang tidak berlengah untuk kembali di depan.

Sentuhan penyerang dari Brazil, Matheus Alves menghasilkan gol kedua Pahang pada minit ke-47.

Sepakan gol dari Wan Azraie disambung hantaran rakan pasukan sebelum tindakan bijak Alves yang melakukan sepakan lambung ketika kedudukan Izham sudah keluar dari posisinya.

Kedudukan 2-1 menyaksikan tempo permainan kedua-dua pasukan semakin agresif, malah JDT mula meningkatkan tekanan di kawasan tuan rumah.

JDT melalui Ahmad Hazwan Bakri cuba menyamakan kedudukan pada minit ke-51, namun percubaannya sedikit tersasar.

Pahang kemudiannya meraih kedudukan lebih selesa dengan gol ketiga berjaya diraih anak buah bekas jurulatih kebangsaan itu.

Berpunca dari sepakan penjuru, Bright Dike sempat melakukan sentuhan ketika keadaan kucar-kacir di kawasan kotak penalti JDT sekali gus memperdayakan Izham.

Sementara itu, pasukan Kedah kenduri besar menewaskan PKNP FC dengan jaringan 6-1 di Stadium Darul Aman, Alor Setar.

Dua jaringan Fitri Omar, dua gol Ken Ilso Larsen serta masing-masing satu jaringan Liridon Krasniqi dan Ahmad Syafiq meletakkan Kedah begitu selesa berdepan perlawanan kedua di tempat lawan nanti.

Dua perlawanan lagi membabitkan pasukan Sabah menentang Negeri Sembilan di Stadium Likas, Kota Kinabalu memberi kemenangan kepada pasukan pelawat 1-0, manakala Terengganu diikat Sarawak dengan keputusan 1-1 di Kuala Terengganu.


 

Lihat Komen
ADS