Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan menempelak Khalid Abdul Samad yang menggesa presidennya mengubah sikap terlebih dahulu sebelum membawa parti berkenaan menyertai gabungan baru pembangkang.

Kata Takiyuddin, Khalid tidak berhak bercakap mengenai isu itu kerana ia membabitkan Presiden PAS.

“Siapa dia (Khalid) nak ubah presiden ? Apa jawatan dia (Khalid) dalam GHB (Gerakan Harapan Baru)? Khalid ni dah cakap lama, dari dulu lagi," kata Takiyuddin kepada pemberita di Shah Alam hari ini.

Presiden PAS Abdul Hadi Awang adalah antara peserta Kongres Rakyat yang dibuat untuk membina landasan orang ramai mencari formula menghadapi masalah yang membelenggu ramai.

Khalid sebelum ini berkata GHB boleh menerima kerjasama dengan PAS dalam gabungan baru pembangkang dengan syarat Abdul Hadi mengubah sikapnya yang sebelum ini membelakangkan keputusan ramai dalam Pakatan Rakyat.

Khalid berkata, jika Abdul Hadi masih tetap dengan sikapnya itu, ada kemungkinan sejarah dalam Pakatan berulang lagi.

Mengulas lanjut berhubung penyertaan PAS dalam gabungan baru pembangkang Takiyuddin berkata, parti itu ada agendanya sendiri .

“Kita anggap ia adalah kerjasama baru antara DAP, GHB dan PKR yang perlukan PAS.

"Kita akan bincangkan ke mana kerjasama ini nak dibawa sebab PAS ada agenda sendiri. Ia akan menjadi terma rujukan kita jika dipanggil berbincang,” tambah Takiyuddin.

Lihat Komen
ADS