Paling Popular
Terkini
mk-logo
Pengumuman
Ekosistem Bangunan Digital (Bahagian 3/13): Kesalinghubungan Sistem Perakaunan Hartanah
Diterbitkan:  Apr 21, 2021 3:33 PM
Dikemaskini: 7:33 AM

Sistem perakaunan adalah salah satu komponen penting bagi mana-mana entiti perniagaan, tetapi ianya sering berdiri sendiri dan terpisah daripada operasi perniagaan, dan industri pengurusan hartanah tidak terkecuali. Bahkan pembayaran, operasi yang paling dekat dengan sistem perakaunan seperti sewa bulanan, penyelenggaraan, sinking fund, faedah pembayaran lewat, dan lain-lain, tidak mempunyai integrasi antara proses pengebilan dan proses pembayaran, yang mengakibatkan penyata penyesuaian dilakukan secara manual yang menyebabkan pelbagai kesalahan terjadi.

"Manusia itu serba memerlukan; perkara yang sama terpakai untuk sistem perakaunan pengurusan hartanah. Bayangkan berapa banyak masa yang dapat dijimatkan jika seseorang dapat membuat invois auto-knockoff bila berintegrasi dengan sistem pengurusan penyewa atau melakukan penyesuaian automatik ketika berintegrasi dengan sistem bank. Ini akan benar-benar menjimatkan masa apabila resit pembayaran dapat dihasilkan dengan serta-merta dan segera dihantar kepada penyewa. Dan penyewa akan mengalu-alukan platform layan diri untuk mereka memeriksa status akaun mereka atau membayar deposit yang berkaitan dengan acara, ” jelas Barry Chai, Ketua Pegawai Teknologi, Kumpulan TimeTec, yang juga merupakan arkitek sistem TimeTec i-Account , Sistem Perakaunan Pengurusan Hartanah.

Barry Chai, Ketua Pegawai Teknologi, Kumpulan TimeTec

“Sebagai contoh, sesebuah sistem boleh menghalang proses tempahan fasiliti di kediaman jika penyewa gagal untuk membayar yuran penyelenggaraan selama tiga bulan.”

“Kesalinghubungan merupakan intipati era transformasi digital. Kami telah membangunkan komponen teknologi cloud yang penting untuk sistem pengurusan hartanah semenjak sepuluh tahun yang lalu, dan semua komponen yang relevan saling berkait untuk membentuk Ekosistem Bangunan Digital TimeTec. TimeTec i-Account adalah salah satu modul penting yang kami gabungkan dengan i-Neighbour super App untuk hartanah kediaman dan TimeTec Building super App untuk hartanah komersial."

"Sistem perakaunan yang berdiri sendiri biasanya ditujukan untuk menyelesaikan masalah perakaunan yang biasa, tetapi apabila sistem perakaunan menjalin hubungan dengan beberapa aktiviti yang berkaitan, ia menawarkan kemungkinan yang pelbagai dalam memanfaatkan perniagaan, terutama ketika aliran wang lancar berhubungan dengan aliran data dan aliran aktiviti yang lain, ”jelas Barry.

Untuk mencapai automasi yang lebih baik, Kumpulan TimeTec bekerjasama dengan iPay88, eGHL untuk gerbang pembayaran, Boost dan GrabPay untuk pembayaran eWallet, dan mengintegrasikan sistemnya dengan UOB untuk memberikan kemampuan penyesuaian automatik.

Untuk demo dan rundingan PERCUMA, hubungi Encik Aiden Teh, Pengurus Pembangunan Perniagaan di [email protected] (010-2211150). Talian am dan emel: 03-80709933 dan [email protected].

Nantikan artikel Ekosistem Bangunan Komersial Pintar TimeTec seterusnya pada setiap hari Rabu! Klik di sini untuk artikel kedua siri ini: https://www.malaysiakini.com/announcement/570659

Versi English: https://www.malaysiakini.com/announcement/570657

Mengenai Kumpulan TimeTec

Kumpulan TimeTec ditubuhkan pada tahun 2000. Selama lebih 20 tahun, Kumpulan TimeTec telah menghasilkan tiga jenama IT terkemuka dunia, FingerTec, TimeTec dan iNeighbour, untuk pengurusan tenaga kerja, keselamatan, pejabat pintar, perumahan pintar dan bandar pintar dengan memperkasakan kuasa biometrik, perkomputeran cloud & edge, teknologi IoT dan kecerdasan buatan. Kesemua penyelesaian ini bersambung dan menukar landskap kehidupan kerja dan kehidupan di rumah di dalam ekosistem yang lebih besar. Melalui rangkaian yang luas, Kumpulan TimeTec menyalurkan produk peranti biometrik dan 16 aplikasi cloud, termasuk peralatan IoT, ke lebih 150 negara di seluruh dunia. Lawati laman web Kumpulan TimeTec di www.timeteccloud.com, www.fingertec.com, www.ineighbour.com

Syarikat-syarikat terkenal telah melanggan pelbagai penyelesaian TimeTec termasuk QSR Brands, Central Sugars Refinery CSR, Sunway Constructions, Mamee, Yakult, Nano Malaysia Berhad, dan banyak lagi. Fleksibiliti dan kebolehsaknaan produk TimeTec juga menarik pelbagai pelanggan antarabangsa dari seluruh dunia termasuk dari Hong Kong, Dubai, Australia, Qatar, Afrika Selatan dan lain-lain untuk menggunakan TimeTec sebagai alat digitalisasi tenaga kerja mereka. 

ADS