Paling Popular
Terkini
mk-logo
Pengumuman
TimeTec Smart Parking 10/12: Parkir Valet Tanpa Tunai
Diterbitkan:  Sep 8, 2021 2:49 PM
Dikemaskini: 6:49 AM

Ada satu jenaka parkir valet yang terkenal, berdasarkan kisah benar pada tahun 60-an, berbunyi, "Suatu malam Frank Sinatra, seorang penyanyi, berjalan keluar dari The Peninsula Hotel dan bertanya kepada petugas parkir valet, 'Berapa tips terbesar anda pernah dapat? ' Dia berkata, '$100, Encik Sinatra,' penyanyi itu memberikannya $200 dan kemudian bertanya, 'Siapakah yang memberi anda tip $100 itu?' Petugas itu menjawab, 'Itu adalah anda, Encik Sinatra.' "

Sesetengah penjaga valet bukan sahaja mengenali pelanggan mereka, tetapi mereka juga terlatih dan berpengetahuan tentang hampir setiap pembuatan dan model kenderaan, termasuk sistem penggera dan pencucuhan tanpa kunci, dan sebagainya.

"Bagi pemilik perniagaan letak kereta, parkir valet ditawarkan sebagai perkhidmatan parkir tambahan atau entiti yang terpisah kepada pelanggan kerana kemahiran yang diperlukan oleh petugas valet. Namun, parkir valet dianggap sebagai perniagaan parkir bukan teras berbanding parkir kasual dan bermusim, dan modulnya tidak pernah menjadi modul teras utama dalam sistem pengurusan parkir. Walaupun kebanyakan tempat letak kenderaan tidak menawarkan perkhidmatan valet, untuk sesetengah hotel, kelab malam, hospital, dan pusat membeli-belah, parkir valet adalah perkhidmatan wajib kerana parkir valet menambah sentuhan kemewahan dan kemudahan kepada pemilik kereta. Hotel 5 bintang mana yang tidak menyediakan perkhidmatan parkir valet? " tanya Teh Hon Seng, Ketua Pegawai Eksekutif TimeTec Group.

"Secara umum, parkir valet memberikan kemudahan dan “class”. Pelanggan tidak perlu berpusing-pusing untuk mencari parkir. Mereka yang mahu cepat boleh meninggalkan kenderaan mereka dengan selamat di tangan petugas valet; di samping itu, ia sangat berguna untuk pemandu kurang upaya, dan untuk mereka yang memiliki kereta mewah yang ingin tiba dengan penuh gaya. "

"Secara ringkasnya, valet adalah perkhidmatan yang dicipta berdasarkan perbezaan penawaran dan permintaan. Valet menawarkan perkhidmatan tambahan untuk pemilik kenderaan untuk memarkir kenderaan mereka dengan selamat, selesa dan serta-merta, dan kadang-kadang dengan gaya," kata Teh.

Teh juga menekankan bahawa parkir valet adalah salah satu modul di dalam TimeTec Smart Parking System yang dibina untuk membantu pemilik parkir valet mengurangkan risiko pengendalian tunai dan sesuai dengan trend tanpa tunai. Pengendali yang mempunyai perkhidmatan tempat letak kenderaan yang lengkap dapat menggabungkan pendapatan parkir dari kasual, musim, penguatkuasaan, dan valet, semuanya di bawah satu platform awan.

Sistem TimeTec Valet Parking dilengkapi dengan dua peranti bimbit TimeTec Valet POS, dilengkapi dengan pencetak resit terbina yang mematuhi PCI DSS dan menerima kad kredit dan debit serta kaedah pembayaran tanpa tunai e-Wallet. Di samping itu, untuk memberi lebih banyak kemudahan kepada pelanggan, pencetak resit TimeTec Valet Parking System juga mencetak kod QR sebagai pilihan bagi pelanggan untuk mengimbas dan membayar valet sebelum mengambil kereta mereka. Ilustrasi di bawah menunjukkan aliran proses:

TimeTec Valet meningkatkan kecekapan operasi harian pemilik perniagaan dan memberikan kemudahan pembayaran kepada pelanggan.

Sila hubungi Kelvin Lim, Pengurus Jualan, di [email protected] atau 012-6891180 untuk temu janji untuk pembentangan dan demonstrasi produk. Anda juga boleh menghubungi talian am 03-80709933 atau emel ke [email protected] untuk maklumat lanjut.

Nantikan maklumat lanjut mengenai Siri Parking Pintar TimeTec 11/12 pada Rabu depan. Untuk artikel sebelumnya, klik pautan ini: TimeTec Smart Parking 9/12: Bayaran Parkir Tanpa Tunai

Versi English: TimeTec Smart Parking 9/12: Cashless Parking Payment

Mengenai Kumpulan TimeTec

Kumpulan TimeTec ditubuhkan pada tahun 2000. Selama lebih 20 tahun, Kumpulan TimeTec telah menghasilkan tiga jenama IT terkemuka dunia, FingerTec, TimeTec dan iNeighbour, untuk pengurusan tenaga kerja, keselamatan, pejabat pintar, perumahan pintar dan bandar pintar dengan memperkasakan kuasa biometrik, perkomputeran cloud & edge, teknologi IoT dan kecerdasan buatan. Kesemua penyelesaian ini bersambung dan menukar landskap kehidupan kerja dan kehidupan di rumah di dalam ekosistem yang lebih besar. Melalui rangkaian yang luas, Kumpulan TimeTec menyalurkan produk peranti biometrik dan 16 aplikasi cloud, termasuk peralatan IoT, ke lebih 150 negara di seluruh dunia. Lawati laman web Kumpulan TimeTec: TimeTec Cloud, TimeTec Building, TimeTec Parking.

Syarikat-syarikat terkenal telah melanggan pelbagai penyelesaian TimeTec termasuk IOI Properties, Putrajaya Holdings, Ibraco, Binastra, Thriven, Hock Seng Lee, QSR Brands, Central Sugars Refinery CSR, Sunway Constructions, Mamee, Yakult, Nano Malaysia Berhad, dan banyak lagi. Fleksibiliti dan kebolehsaknaan produk TimeTec juga menarik pelbagai pelanggan antarabangsa dari seluruh dunia termasuk dari Hong Kong, Dubai, Australia, Qatar, Afrika Selatan dan lain-lain.

ADS