Paling Popular
Terkini
mk-logo
Pengumuman
TimeTec Smart Parking 12/12: Sistem Panduan Letak Kereta Bersepadu
Diterbitkan:  Sep 22, 2021 4:41 PM
Dikemaskini: 8:41 AM

Sebilangan besar penghuni bandar moden mengalami pembaziran masa untuk mencari tempat letak kereta. Menurut kajian Boston Consulting Group (BCG), pemandu di Kuala Lumpur menghabiskan 25 minit setiap hari untuk mencari tempat letak kereta. Ini biasanya berlaku di pusat membeli-belah yang sibuk. Lebih mengecewakan lagi apabila pemandu mengelilingi seluruh tempat letak kenderaan dan menemui parkir yang akhirnya disambar oleh pemandu lain yang lebih cepat. Untuk menyelesaikan masalah tersebut, TimeTec menyarankan pemilik parkir untuk mempertimbangkan penggunaan sistem panduan parkir.

"TimeTec menawarkan dua jenis Sistem Panduan Parkir, yang pertama adalah Sistem Panduan Parkir Video, yang menggunakan teknologi Pengenalan Plat Lisensi (LPR); yang kedua adalah Sistem Panduan Parkir Ultrasonik, yang menggunakan teknologi gelombang Ultrasonik. Kedua-duanya bertujuan untuk membimbing pengguna memarkir kereta mereka dengan mudah; oleh itu mengurangkan masa pencarian untuk meletak kenderaan dengan berkesan, meningkatkan kadar penggunaan tempat letak kereta dan mengurangkan kesesakan, ”jelas Teh Hon Seng, Ketua Pegawai Eksekutif TimeTec Group.

"Oleh kerana Sistem Panduan Parkir Video menggunakan LPR, pemilik parkir disarankan untuk menggunakan LPR sebagai kaedah masuk dan keluar tempat letak kenderaan utama sekiranya pemilik parkir memilih sistem panduan ini. Sebaliknya, untuk Sistem Panduan Parkir Ultrasonik, pemilik parkir boleh memilih pelbagai kaedah masuk dan keluar tempat letak kereta termasuk LPR. "

Kedua-dua Sistem Panduan dapat berfungsi secara mandiri, dan ia juga dapat berintegrasi sepenuhnya dengan Sistem Pengurusan Parkir Pintar TimeTec untuk memberikan peluasan ciri yang lebih baik.

Perbandingan antara dua sistem panduan tempat letak kereta:

Teh Hon Seng berkata, "Sistem Panduan Parkir Video mempunyai kelebihan tambahan untuk menyelesaikan masalah pembahagian pendapatan di persekitaran parkir berkongsi untuk entiti perniagaan yang berbeza. Contohnya, apabila pusat membeli-belah berkongsi tempat letak kenderaan yang sama dengan hotel, pengguna boleh masuk dari pintu masuk hotel tetapi meletak kenderaan di parkir pusat membeli-belah dan keluar melalui pintu keluar pusat membeli-belah, dan sebaliknya. Akibatnya, mereka mengalami kesukaran untuk membahagikan pendapatan tempat letak kereta. Namun, dengan Sistem Panduan Parkir Video yang dilengkapi dengan teknologi License Plate Recognition (LPR), ia dapat mengenal pasti di mana kenderaan diparkir tanpa mengira jalan masuk dan keluarnya. Lebih-lebih lagi, dengan pemilikan tempat letak kenderaan yang ditentukan dengan jelas dalam Sistem Pengurusan Parkir Pintar TimeTec, pendapatan parkir dapat dikenalpasti tanpa kesalahan. "

"Selain itu, pusat membeli-belah juga dapat mengintegrasikan aplikasi mall mereka ke Sistem Panduan Parkir untuk memperluas ciri Pemeriksaan Ketersediaan Tempat Parkir dan Cari Kereta Saya ke telefon pintar pengguna."

Kelebihan Sistem Panduan Parkir Video Bersepadu TimeTec diringkaskan seperti berikut:

Senibina ringkas Sistem Panduan Parkir Video TimeTec:

Sila hubungi Kelvin Lim, Pengurus Jualan, di [email protected] atau 012-6891180 untuk temu janji untuk pembentangan dan demonstrasi produk. Anda juga boleh menghubungi talian am 03-80709933 atau emel ke [email protected] untuk maklumat lanjut.

Ini adalah artikel ke-12 dan terakhir untuk Parking Pintar TimeTec di Malaysiakini. Untuk artikel sebelumnya, klik pautan ini: TimeTec Smart Parking 11/12: Cashless, Touchless to Automation

Versi English: TimeTec Smart Parking 11/12: Tanpa Tunai, Tanpa Sentuh ke Automasi

Mengenai Kumpulan TimeTec

Kumpulan TimeTec ditubuhkan pada tahun 2000. Selama lebih 20 tahun, Kumpulan TimeTec telah menghasilkan tiga jenama IT terkemuka dunia, FingerTec, TimeTec dan iNeighbour, untuk pengurusan tenaga kerja, keselamatan, pejabat pintar, perumahan pintar dan bandar pintar dengan memperkasakan kuasa biometrik, perkomputeran cloud & edge, teknologi IoT dan kecerdasan buatan. Kesemua penyelesaian ini bersambung dan menukar landskap kehidupan kerja dan kehidupan di rumah di dalam ekosistem yang lebih besar. Melalui rangkaian yang luas, Kumpulan TimeTec menyalurkan produk peranti biometrik dan 16 aplikasi cloud, termasuk peralatan IoT, ke lebih 150 negara di seluruh dunia. Lawati laman web Kumpulan TimeTec: TimeTec Cloud, TimeTec Building, TimeTec Parking.

Syarikat-syarikat terkenal telah melanggan pelbagai penyelesaian TimeTec termasuk IOI Properties, Putrajaya Holdings, Ibraco, Binastra, Thriven, Hock Seng Lee, QSR Brands, Central Sugars Refinery CSR, Sunway Constructions, Mamee, Yakult, Nano Malaysia Berhad, dan banyak lagi. Fleksibiliti dan kebolehsaknaan produk TimeTec juga menarik pelbagai pelanggan antarabangsa dari seluruh dunia termasuk dari Hong Kong, Dubai, Australia, Qatar, Afrika Selatan dan lain-lain.

ADS