Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Pemberian nombor pendafaran percuma WWW15 yang menjadi rebutan pembida kepada Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai boleh merosakkan sistem bidaan 'tender terbuka' Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), kata PKR.

NONE "Perkembangan terbaru ini akan menyebabkan masyarakat awam hilang kepercayaan kepada sistem tender terbuka JPJ," dakwa pengerusi biro perdagangan dan pelaburan PKR Wong Chen.

Beliau juga mempersoalkan kenapa JPJ melepaskan hasil sebanyak RM24, 200 dengan memberikan nombor itu percuma sedangkan Sultan Johor sendiri perlu membayar harga penuh.

"Bagaimanakah JPJ akan terangkan kepada pemohon lain yang telah melalui sistem tender terbuka yang berjaya, termasuk Sultan Johor, kenapa mereka perlu membayar harga sepenuhnya?

"Macam mana rakyat boleh percaya lagi kepada sistem tender terbuka JPJ," soalnya Wong Chen lagi.

Sehari selepas menjadi sasaran soalan pemberita, Liow semalam berkata tidak membayar satu sen pun untuk mendapatkan nombor tersebut.

Dalam tweetnya, Liow berkata telah dimaklumkan oleh JPJ bahawa beliau tidak perlu membayar harga bidaannya kerana nombor itu "percuma".

Bagaimanapun, ini bercanggah dengan laporan akhbar China Press pada hari sama, yang memetik jurucakap JPJ Wilayah Persekutuan sebagai berkata setiap orang yang membida nombor plat, perlu membayar untuk mendapatkannya.

[Baca berita penuh]

ADS