Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
'Saya jelaskan perihal Najib, tapi Hadi hanya nampak dedak'

Bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mendedahkan bahawa beliau telah menemui Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagi menerangkan dakwaan salah laku Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak.

"Saya jelaskan secara peribadi kepada Hadi mengenai salah laku Najib tetapi apa yang dia nampak ialah dedak," kata Mahathir kepada kira-kira 300 hadirin dalam majlis anjuran Pakatan Harapan di Kuala Kangsar, hari ini.

Ketika diminta menjelaskan apa yang dimaksudkan beliau itu semasa sidang media sejurus selepas majlis berkenaan, Mahathir berkata, beliau tidak pasti sama ada Hadi makan dedak atau belum.

"Tetapi untuk mengatakan dia tidak tahu mengenai salah laku Najib adalah mustahil kerana saya telah berikan penjelasan panjang lebar mengenai perkara itu," katanya.

Antaranya ialah pembentukan 1Malaysia Development Bhd. (1MDB) dan dakwaan penyalah gunaan dana firma pelaburan milik negara itu, kata Mahathir lagi.

"Ia adalah perkara yang saya telah menjelaskan kepada Hadi dan beliau mengakui bahawa terdapat beberapa kebenaran di dalamnya apabila bertemu dengan saya.

"Tetapi akhirnya, kerana dia kini bersendirian dan PAS tidak lagi mempunyai sekutu , sebab itu dia sedang berjuang di sisi Najib," katanya.

Perjuangan semasa PAS, katanya, adalah semata-mata untuk membantu Najib.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS