Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Dr M jejakkan kaki di ibu pejabat DAP
Diterbitkan:  Oct 2, 2017 11:07 PM
Dikemaskini: 3:17 PM

Dr Mahathir Mohamad, yang selama 22 tahun berkhidmat sebagai perdana menteri memomokkan DAP hari ini menjejakkan kaki ke ibu pejabat parti itu di Kuala Lumpur.

Beliau bersama pemimpin utama Pakatan Harapan (HARAPAN) hadir untuk mesyuarat mingguan majlis presiden pakatan pembangkang itu.

Berdasarkan gambar yang diterbitkan organ DAP, The Rocket, Mahathir dilihat duduk di dalam bilik mesyuarat dengan di belakangnya latar logo DAP.

Mahathir yang juga pengerusi HARAPAN dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) diapit Presiden PKR Wan Azizah Wan Ismail dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

Wan Azizah merupakan presiden HARAPAN sementara Lim salah seorang daripada tiga timbalan presiden pakatan itu.

Susulan pengumuman struktur rasmi HARAPAN pada Julai lalu, mesyuarat majlis presiden yang melibatkan pimpinan utama parti-parti yang terlibat diadakan setiap minggu.

Mesyuarat mingguan itu diadakan sama ada di ibu pejabat PKR, BERSATU, Amanah atau DAP mengikut giliran.

Bagaimanapun, ini merupakan kali pertama mesyuarat itu diadakan di ibu pejabat DAP selepas Mahathir menjadi pengerusi HARAPAN.

Mahathir yang kini bekerjasama dengan pembangkang untuk berdepan Perdana Menteri Najib Abdul Razak berkata, momokannya terhadap DAP dulu hanyalah “strategi politik”.

Beliau berkata memomokkan musuh politik adalah lumrah dan pembangkang juga pernah memanggilnya “maha firaun” dan “maha zalim”

Mahathir berikrar untuk menjatuhkan perdana menteri yang menurutnya terlibat dalam rasuah.

Najib menafikan menyalah guna kuasa atau mengggunakan dana awam untuk kepentingan peribadi.

[Berita asal]

Lihat Komen
ADS