Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

PRU14 Bekas ketua cabang AMK Kapar, Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ahmad Kamarudin dijangka bertanding menentang menteri besar sementara, Datuk Seri Azmin Ali bagi kerusi DUN Selangor Bukit Antarabangsa.

Ahmad, yang memegang jawatan antara 2011 dan 2014, juga mengumumkan keputusannya untuk keluar parti yang berkuatkuasa hari ini. Beliau akan bertanding sebagai calon Parti Rakyat Malaysia (PRM).

Ahmad mengkritik Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail yang dianggap sebagai "pemimpin parti yang sangat lemah" yang tidak dapat mengekang rasuah dalam parti itu.

Dia memberi contoh ketua PKR Ampang Adam Rosly, yang sebelum ini ditahan SPRM atas dakwaan rasuah.

Dia seakan menyalahkan Azmin dan berkata dia membuat keputusan bertanding menentangnya supaya pengundi mempunyai pilihan untuk "menolak kepimpinan Azmin di Selangor".

"Kita mesti tukar MB, matlamat saya adalah MB (Azmin)," katanya pada sidang akhbar di Bukit Antarabangsa hari ini.

Ahmad menyifatkan pertembungannya itu sebagai permulaan usaha menolak kepimpinan Azmin di Selangor.

"Semoga dengan pertandingan ini bakal bermulanya penyatuan rakyat Selangor dan Malaysia menolak kepimpinan Azmin Ali di Selangor.

"Dan sekaligus menolak kerajaan kitar semula yang dipimpin Tun Mahathir," katanya.

Azmin diumumkan sebagai calon rasmi PKR untuk DUN Bukit Antarabangsa malam tadi.

Calon PRM lain yang diumumkan dalam sidang akhbar hari ini termasuklah bekas naib ketua cabang Ampang Tan Hua Meng (gambar, atas) bagi kerusi parlimen Ampang dan bekas AJK cabang PKR Ampang Norizwan Mohamed untuk kerusi DUN Lembah Jaya.

 

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS