Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Giliran Haziq pula buat laporan polis
Diterbitkan:  Jun 13, 2019 5:05 PM
Dikemaskini: 9:11 AM

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Santubong, Haziq Abdullah Abdul Aziz hari ini membuat laporan polis dengan niat untuk menyangkal tuduhan yang dilemparkan terhadapnya yang dibuat oleh "netizens, cybertroopers, (Adun Gombak Setia) Hilman Idham serta yang lain-lain."

Beliau juga memetik kebimbangan terhadap keselamatannya sebagai alasannya.

Menurut gambar laporan polis yang dihantar oleh Haziq di laman Facebook hari ini, laporan dibuat di balai polis Kelana Jaya. Pihak polis ketika dihubungi Malaysiakini mengesahkan laporan itu tetapi enggan mengulas lanjut.

Haziq semalam mendakwa dirinya memang terlibat dalam aksi seks yang dirakamkan dalam sebuah video bersama Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Mohamed Azmin Ali. Walau bagaimanapun, Azmin yang juga adalah timbalan presiden PKR menafikan dakwaan itu.

Dalam laporan polisnya, Haziq mengulangi tuduhan dari kenyataan terdahulunya, bahawa Azmin menghantar setiausaha politiknya, Hilman Idham untuk berjumpa dengannya di sebuah restoran di Putrajaya.

Katanya, Hilman memaksanya untuk menafikan bahawa diri dalam video yang tular itu dan memintanya untuk berbohong.

Haziq juga mendakwa dirinya diancam, diugut dan dimanipulasikan.

Hilman ketika ditemui hari ini mengakui berjumpa dengan Haziq di restoran itu, tetapi enggan mendedahkan butirannya. Beliau sekadar berkata perkara itu akan disiasat oleh pihak polis.

Azmin semalam menyifatkan apa yang berlaku sebagai komplot jahat untuk memusnahkan kerjaya politiknya.

Beliau juga berkata Haziq yang juga adalah etiausaha sulit kanan kepada timbalan menteri industri utama, Shamsul Iskandar Md Akin telah diperalatkan dalam penyebaran rakaman video semburit yang dikaitkan dengannya.

Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad juga menolak video berkenaan yang didakwanya sebagai palsu, dan berkata bahawa mereka di sebaliknya mempunyai motif politik.

Lihat Komen
ADS