Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Lim ingatkan polis: Fokus pada siasatan, bukan kenyataan saya

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng hari ini meminta polis memberi tumpuan kepada siasatan dan bukannya kenyataannya.

Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas ketua Bahagian Kaunter Keganasan Cawangan Khas Bukit Aman (E8), Ayob Khan Mydin Pitchay, yang menolak kenyataan Lim bahawa polis tidak memberi jaminan bahawa wakil DAP akan ditangkap lagi di Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE ) tindakan keras.

“Tadi ada orang kata saya nak halang siasatan, saya tidak pernah sebut demikian. Jadi saya harap baik mana-mana pihak jagan putar belit kenyataan saya.

“Ayob juga baca kenyataan saya, jangan putar belit kenyataan seorang pemimpin negara,” kata Lim kepada pemberita di Parlimen hari ini.

Lim, yang juga Menteri Kewangan, menegaskan bahawa DAP sentiasa menyokong pihak polis, sambil merujuk peruntukan tambahan kepada polis di bawah Belanjawan 2020.

Beliau juga mempertahankan kenyataannya pada minggu lalu yang didakwanya telah diputarbelitkan oleh pembangkang.

“Kenyataan saya ialah wakil rakyat, jadi di sini sekiranya masih ada wakil rakyat yang ditahan makna saya diberikan pandangan yang tidak betul.

“Tapi biarlah kita tumpu kepada siasatan supaya dapat cepat diselesaikan, dan mereka yg terlibat boleh dibebaskan, kalau perlu, dihadapkan kepada mahkamah,” katanya.

Polis minggu lalu menahan tujuh individu, termasuk Adun Gadek, G Saminathan dan Adun Seremban Jaya, P Gunasekara, atas dakwaan mempunyai hubungan dengan LTTE.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS