Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
‘PAS tak ada duit nak bagi macam dalam video tu’ - Sanusi

Pengarah pilihan raya PAS Muhammad Sanusi Md Nor menafikan video tular yang mendakwa pemberian wang kepada pengundi pada PRU15 yang baru berakhir itu.

Menyifatkannya sebagai cubaan parti lawan untuk memburukkan PAS, Sanusi berkata partinya itu tidak mempunyai sejumlah wang seperti yang dipaparkan dalam video tersebut.

“Kita PAS tak ada duit nak bagi begitu kepada orang ramai macam tu.

“Dalam pilihan raya, macam-macam kempen memburukkan PAS dibuat oleh parti lawan.

Dakwa tunggu PAS bagi duit

“Saya percaya video-video tular tu sengaja direka oleh musuh politik…Tak masuk akal. (Ia) satu kesalahan pilihan raya, sengaja dibuat video yang mengundang risiko,” katanya kepada Malaysiakini malam tadi.

Video yang tular di media sosial itu menunjukkan sekumpulan individu yang sedang berkumpul di hadapan sebuah premis.

Salah seorang pengguna di Twitter, @LagaCawan yang memuatnaik video tersebut pada ciapannya mendakwa rakaman itu tular pada 20 November, sehari selepas PRU15.

Berdasarkan ruangan komen ciapan tersebut, ada yang mendakwa bahawa sekumpulan individu itu sedang menunggu pemberian wang daripada parti PAS kepada pengundi yang balik mengundi.

Dalam video itu, terdapat di antara mereka yang menyuarakan rasa tidak puas hati dalam loghat Pantai Timur.

Sementara itu, terdapat klip video lain yang turut memaparkan keluhan mengenai jumlah wang yang diterima tidak seperti yang dijanjikan, iaitu sehingga RM350 untuk setiap pengundi.

PRU15 menyaksikan Perikatan Nasional, iaitu gabungan PAS dan Bersatu menang 73 kerusi parlimen, Pakatan Harapan memperoleh 82 kerusi, manakala Barisan Nasional hanya menang 30 kerusi.

Lihat Komen
ADS