Paling Popular
Terkini

Perbahasan di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor hari ini menjadi panas apabila exco kerajaan negeri Amiruddin Shari menuduh Persatuan Bolasepak Selangor (FAS) mempolitikkan isu penggunaan Stadium Shah Alam untuk skuad bola sepak negeri.

Exco Pembangunan Generasi Muda, Sukan Kebudayaan dan Pembangunan Keusahawanan itu mendakwa BN sebagai dalang menggunakan FAS untuk menyerang kerajaan negeri.

"Ini dijadikan modal politik politik, agenda untuk serang dan burukkan kerajaan negeri.

"Pergi jahanam (go to hell) kepada mereka, kita ada pelan untuk membangunkan bola sepak (di Selangor)," katanya ketika menjawab soalan Budiman Mohd Zohdi (BN-Sungai Panjang) ketika sesi soal jawab.

Budiman berulang kali menggesa Amiruddin agar bertenang dan menjawab soalannya dengan baik.

Beliau pada mulanya meminta Amiruddin menjelaskan langkah yang diambil bagi menyelesaikan konflik antara kerajaan negeri dan FAS yang tidak berkesudahan berhubung isu itu.

Amiruddin sebelum itu berkata kerajaan negeri telah membuka pintu rundingan kepada FAS tetapi surat terbaru persatuan itu memaklumkan Setiausaha Agung Rosman Ibrahim enggan berjumpa dengannya.

Pada 5 Mac lalu, Presiden FAS Datuk Subahan Kamal berkata konflik tersebut hanya mampu diselesaikan melalui pertemuan empat mata antaranya dengan Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

Beliau berkata telah cuba menyelesaikannya dengan Amiruddin sejak setahun lalu tetapi tidak berjaya.

Ekoran masalah itu skuad Selangor menjadikan Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur di Cheras sebagai venue mereka untuk musim ini.

Lihat Komen
ADS