Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Pengumuman
Ekosistem Bangunan Pintar (12/13): Menjana Pendapatan dengan i-Ad
Diterbitkan:  Sep 7, 2022 3:55 PM
Dikemaskini: 8:42 AM

Bagi kebanyakan orang, pengurusan hartanah dianggap sebagai pusat kos, kurang prospek, dan selalu diuruskan dengan bajet yang terhad. Pendapatan utama berpunca daripada kutipan sewa dan penyelenggaraan bulanan tetap serta penggunaan fasiliti. Pusat keuntungan pengurusan hartanah, operasi tempat letak kereta, mungkin diserahkan kepada pengendali tempat letak kereta pihak ketiga oleh pemilik bangunan yang terpisah daripada pengurusan bangunan.

Kekurangan aliran pendapatan baru adalah faktor utama yang menyekat perkembangan masa depan industri pengurusan hartanah, terutama ketika wabak menyerang, bekerja dari rumah menjadi tren baharu, dan permintaan kepada ruang pejabat semakin menyusut.

Berita baiknya ialah, teknologi transformasi digital memberikan peluang yang belum pernah terbuka sebelumnya bagi pemilik perniagaan untuk menghidupkan semula industri melalui penumpuan teknologi, menggabungkan semua fungsi yang berbeza. Tempat letak kenderaan, sebagai salah satu komponen utama, tidak dapat dipisahkan dari keseluruhan ekosistem. Teknologi tempat letak kenderaan tanpa tunai dan tanpa sentuhan yang baru mengurangkan lagi kos dan kerumitan untuk mengemudi laman web tempat letak kenderaan.

Perkara asas bangunan digital adalah untuk membina hubungan antara pihak pengurusan dan penyewa, pekerja penyewa, pelawat, peniaga berdekatan, dan lain-lain melalui Aplikasi Tenant. Apabila semua jenis aktiviti dan komunikasi dapat disatukan dalam satu Aplikasi, ini membuka potensi perdagangan yang digelar Near Field Commerce, peluang yang tidak boleh dilepaskan oleh industri pengurusan hartanah. Topik ini pernah dibincangkan di Bangunan Pintar Siri 6 dari 13 di Malaysiakini yang diterbitkan pada 20 Julai 2022, Ekosistem Bangunan Pintar (6/13): Perniagaan Berhampiran (Near Field Commerce), Trend Seterusnya  

Iklan perlu bergerak seiring dengan Near Field Commerce. Dengan aplikasi penyewa yang sampai kepada penyewa dan pekerja mereka, iklan digital, samada dalam bentuk notifikasi, mesej, sepanduk dan pop up, semuanya boleh dilakukan; dan iklan elektronik di layar paparan digital, atau fizikal di lobi atau layar paparan digital, lif, pintu boom dan pulau tempat letak kereta, yang dapat dikendalikan dari satu platform pentadbir.

Teh Hon Seng, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan TimeTec, memperkenalkan platform TimeTec i-Ad berkata, "i-Ad adalah platform iklan berasaskan teknologi cloud yang menampilkan iklan perniagaan anda pada aplikasi SaaS yang disasarkan kepada pengguna masing-masing. i-Ad adalah widget yang mudah dipadankan di hampir semua aplikasi SaaS termasuk Aplikasi TimeTec Tenant. Pembangun boleh memasang i-Ad pada SaaS mereka dan menjana pendapatan daripada paparan iklan dengan mudah. Pendapatan ini boleh mengimbangi yuran langganan Aplikasi Tenant atau menambah keuntungan dalam pendapatan mereka. 

Teh menambah, “Untuk Ekosistem Bangunan Pintar, i-Merchants adalah sub-aplikasi Aplikasi TimeTec Tenant  yang memungkinkan peniaga mempromosikan dan menjual produk/perkhidmatan mereka kepada masyarakat sekitar. Melalui Aplikasi Tenant, penyewa komuniti dapat melayar dan mencari perkhidmatan seperti restoran, kedai dobi, kedai mudah alih, dan lain-lain dari i-Merchants berdasarkan lokasi di sekitar komuniti mereka. "

"i-Ad merupakan platform pengiklanan yang membolehkan peniaga meningkatkan perkhidmatan dan promosi mereka di Aplikasi TimeTec Tenant yang disasarkan kepada pengguna masing-masing. Apabila peniaga mendaftar sendiri di i-Ad, mereka akan mendapat akaun percuma di i-Merchants. Sekiranya peniaga i-Merchants ingin meningkatkan keterlihatan perniagaan mereka di TimeTec Tenant, mereka boleh menggunakan i-Ad untuk memaparkan iklan yang mensasarkan pengguna Aplikasi Tenant  tertentu. Tentu sekali pengurus hartanah perlu mengumumkan perkhidmatan i-Ad dan i-Merchants kepada para peniaga sekitar, dan menyakinkan mereka untuk menggunakan Aplikasi Tenant mereka. "

Untuk maklumat lanjut mengenai TimeTec i-Ad hub dan Ekosistem Bangunan Digital  TimeTec, rujuk www.iadhub.com dan hubungi Encik Mo Shuan Jin, Pengurus Jualan di [email protected] (017-3668891) atau Encik Aiden Teh di [email protected] (010-2211150), talian am dan emel: 03-80709933 dan [email protected].

Nantikan artikel Ekosistem Bangunan Komersial Pintar TimeTec seterusnya pada setiap hari Rabu! Klik di sini untuk artikel ke-11 siri ini: https://www.malaysiakini.com/announcement/633966 

Versi English: https://www.malaysiakini.com/announcement/633965 

Mengenai Kumpulan TimeTec

Kumpulan TimeTec telah ditubuhkan pada tahun 2000. Dengan R&D in-house yang kuat dalam pembangunan perisian dan perkakasan, TimeTec telah memfailkan lebih daripada 20 paten di AS dan Malaysia; dan membangunkan penyelesaian HRTech terkini untuk pengurusan tenaga kerja dan penyelesaian PropTech untuk kediaman pintar, bangunan digital, rumah/pejabat pintar, tempat letak kereta pintar dan perbandaran pintar, melancarkan kuasa biometrik, pengkomputeran awan & edge, IoT dan Teknologi AI untuk membina ekosistem awan yang unik. Semua penyelesaian ini menghubungkan dan mengubah landskap kehidupan kerja dan kehidupan rumah dalam perspektif digital yang lebih besar melalui aplikasi super yang disatukan.

Usaha pemasaran Kumpulan TimeTec telah berjaya menghasilkan tiga jenama IT tempatan yang diiktiraf di peringkat global, FingerTec, TimeTec dan iNeighbour. Melalui rangkaian yang luas, Kumpulan TimeTec menyalurkan produk peranti biometrik dan 18 aplikasi cloud, termasuk peralatan IoT, ke lebih 150 negara di seluruh dunia. Lawati laman web Kumpulan TimeTec di www.timeteccloud.com.

Syarikat-syarikat terkenal telah melanggan pelbagai penyelesaian TimeTec termasuk IOI Properties, Putrajaya Holdings, Ibraco, Binastra, Thriven, Hock Seng Lee, QSR Brands, Central Sugars Refinery CSR, Sunway Constructions, Mamee, Yakult, Nano Malaysia Berhad, Kossan, Zalora, Focus Point, Yee Lee Group, dan banyak lagi. Fleksibiliti dan kebolehsaknaan produk TimeTec juga menarik pelbagai pelanggan antarabangsa dari seluruh dunia termasuk dari Hong Kong, AS, UK, Arab Saudi, Dubai, Australia, Qatar, Afrika Selatan dan lain-lain.


Kandungan ini disediakan oleh TimeTec.

Berminat untuk menyiarkan pengumuman anda di Malaysiakini? Hubungi kami di [email protected] atau WhatsApp di talian +60 17-323 0707 untuk sebarang pertanyaan.

ADS