Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Menteri, KP digesa jawab dakwaan guna logo JPJ
Diterbitkan:  Nov 21, 2012 10:03 AM
Dikemaskini: 7:48 AM

NGO berkaitan PKR, JINGGA 13 mendesak menteri pengangkutan dan ketua pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) menjawab dakwaan tindakan kontraktor AES menggunakan kenderaan berwarna dan berlogo JPJ dalam tempoh seminggu dari sekarang.

NONE Setiausaha Agung Jingga 13, DK Vicky berkata, rakyat mahu tahu

siapakah yang telah membenarkannya sepertimana dakwaan dalam laporan polis yang dibuat oleh dua ahli Parlimen PAS semalam.

Laporan tersebut dibuat oleh Ahli Parlimen PAS - Datuk Mahfuz Omar yang juga pengerusi Jawatankuasa Kempen Anti Saman Ekor (KASE) dan Mohd Firdaus Jaafar - di Balai Polis Dang Wangi semalam.

Mereka mendakwa kontraktor AES menggunakan kenderaan dengan warna dan logo JPJ dan mendakwa melanggar Seksyen 170 dan

Seksyen 171 Kanun Keseksaan, iaitu menyamar sebagai penjawat awam dan memakai pakaian atau membawa tanda yang digunakan pejawat awam dengan niat menipu.

NONE Menurut Vicky, dakwaan tersebut tidak boleh dipandang ringan dan mendesak pihak polis mengambil tindakan tegas dan segera terhadap mereka yang terbabit.

Sehubungan itu, katanya, JINGGA 13 mendesak menteri pengangkutan dan ketua pengarah JPJ menjawab dakwaaan tersebut dan sama ada pihak menteri atau JPJ membenarkan syarikat kontraktor berkenaan bertindak demikian.

 

1. PAS: AES guna kenderaan berlogo JPJ pasang kamera

2. NGO pro-Pakatan berdemo bantah AES

3. S'gor beri tempoh 14 hari tanggalkan kamera AES

4. Perhimpunan aman bantah AES di pejabat MP Lumut

ADS