Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
BN boikot PRK Port Dickson
Diterbitkan:  Sep 24, 2018 4:18 PM
Dikemaskini: 9:03 AM

BN memutuskan memboikot pilihan raya kecil Port Dickson pada Oktober depan.

“Maka kami mengambil keputusan bahwa BN akan boikot PRK PD.

“Ertinya kita tak akan letakkan calon mewakili BN atau atas nama BN,” kata Pengerusi BN Datuk Seri Zahid Hamidi.

Beliau yang juga presiden Umno berkata demikian selepas mempengerusikan mesyuarat biro politik di ibu negara sebentar tadi.

Setakat ini hanya parti kecil Parti Rakyat Malaysia (PRM) dan bebas menyatakan hasrat mencabar Anwar di kerusi itu.

Dengan keputusan BN itu, mata kini tertumpu pada PAS yang presidennya sebelum ini berikrar tidak akan memberi laluan mudah dan kemenangan percuma pada Anwar.

Naib beliau Datuk Mohd Amar Nik Abdullah hari ini bagaimanapun berpendapat PAS tidak harus terlibat kerana pilihan raya itu “sengaja diada-adakan untuk memenuhi kehendak individu tertentu”.

Kerusi Port Dickson dikosongkan penyandangnya Datuk Danyal Balagopal Abdullah untuk membolehkan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding dan kembali ke Dewan Rakyat.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan PRK Port Dickson pada 13 Oktober depan dan hari penamaan calon pada 29 September.

Terdahulu, Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Mohamad Hasan berpendapat Umno tidak perlu terlibat dalam pilihan raya kecil parlimen Port Dickson.

Ia antaranya bagi menumpukan usaha pemulihan parti dan melakukan kajian mendalam terhadap sokongan terhadapnya di seluruh Malaysia.

Lihat Komen
ADS