Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Azmin dakwa ada tangan ghaib batal jemputan rasmi kongres AMK
Diterbitkan:  Nov 14, 2019 3:36 PM
Dikemaskini: 7:38 AM

Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mendakwa wujud ‘tangan ghaib’ di belakang keputusan membatalkan jemputan beliau untuk merasmikan Kongres Nasional Pemuda PKR (AMK).

Sehubungan itu, beliau menyerahkan kepada AMK untuk mengambil tindakan sewajarnya berhubung perkara itu.

“Saya telah terima surat jemputan dan telah menjawab akan hadir tetapi baru-baru ini telah dibatalkan. Saya yakin Ketua AMK tidak berani melakukan sesuatu tanpa ada tangan-tangan ghaib di belakang.

“Ini bukan tentang saya tetapi sebab jawatan presiden dan timbalan presiden,” katanya kepada media selepas berucap pasca Siri Forum Menteri Institut Tadbiran Awam Negara (Intan) 2019 di Intan, Bukit Kiara, Kuala Lumpur hari ini.

Mohamed Azmin turut mempersoalkan pembatalan jemputan itu yang dianggapnya bagi menghalang beliau daripada bersuara dalam kongres sayap parti itu.

Semalam Ketua AMK Akmal Nasrullah Mohd Nasir dilaporkan berkata keputusan untuk menjemput Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai perasmi Kongres Nasional AMK di Melaka 6 Dis ini dibuat pada mesyuarat pimpinan pusat sayap itu pada 20 Okt lepas.

Akmal Nasrullah dilapor berkata hasil mesyuarat itu telah dimaklumkan secara rasmi kepada Biro Politik Pusat yang dipengerusikan sendiri oleh Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Lihat Komen
ADS