Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita

Seorang pengawal keselamatan sebuah kondominium dipukul selepas enggan membuka pengapit tayar yang dipasang pada sebuah kereta di Green Lane, George Town semalam.

Kereta itu dikatakan diletak di kawasan parkir pelawat bangunan berkenaan.

Saksi memberitahu Malaysiakini, penyerang terbabit memukul T Ramaraj dengan pemotong besi yang digunakannya untuk membuka pengapit kereta Mercedes Benznya.

Satu klip video insiden itu menunjukkan lelaki terbabit bergerak ke arah pengawal keselamatan berkenaan sebaik saja menyedari perbuatannya memotong pengapit tayar itu dirakam.

"Lagi mau tengok apa?" katanya sambil bergerak ke arah pengawal keselamatan terbabit dengan membawa pemotong besi.

Pengawal keselamatan yang merakamkan kejadian itu kedengaran merayu "Bos, bos.." sebelum klip video sepanjang 39 saat itu berakhir.

Setakat berita ini ditulis klip video berkenaan yang dimuat naik di Facebook sudah ditonton 691,000 kali dan dikongsi lebih 200 kali.

Difahamkan lelaki yang menyerang mangsa itu enggan membayar denda RM100 bagi membuka pengapit tayar itu dan kembali sehari kemudian dengan pemotong besi.

Dia juga didakwa menumbuk muka Ramaraj dan mengancam pengawal keselamatan lain supaya tidak bertindak ke atasnya.

Saksi berkata Ramaraj mengalami lebam-lebam pada muka dan dibawa ke hospital sejurus selepas insiden itu.

Beberapa gambar yang dimuat naik di Intenet juga menunjukkan ada kesan luka pada mula pengawal keselamatan terbabit.

Menurut saksi, lelaki yang menyerang Ramaraj berjaya membuka pengapit tayar keretanya dan memandu kenderannya dari situ. Kereta itu dikatakan mempunyai nombot plat tunggal.

"Semua orang takut nak masuk campur. Dia mengamuk," kata seorang saksi yang enggan dinamakan kepada Malaysiakini.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Mior Faridalatrash Wahid, berkata pihak berkuasa sedang menyiasat aduan dibuat Ramaraj petang semalam.

Jurucakap syarikat pembekal kawalan keselamatan di kondominium itu, Rapid Security, pula berkata Ramaraj hanya mengikut proseur operasi yang ditetapkan.

"Kami mengikut peraturan yang ditentukan," katanya.

[Baca berita asal]

Lihat Komen
ADS